Психологічна підтримка


/Files/images/tijd_psiholog/роо.jpgТиждень психології та соціальної роботи


Попередження торгівлі людьми

/Files/images/psyholog.png


"Психологічні фактори внурішньосімейного виховання"

Сім'я була, є і завжди буде найважливішим середовищем формування особистості і провідним інститутом виховання, що відповідає не тільки за соціальне відтворення населення, а й за утворення певного способу життя. Соціологічні дослідження показують, що сім'я упевнено лідирує як найважливіший фактор виховання.

Успіх виховання вимагає єдності виховних дій батька і матері, сім'ї та школи. Ніщо не дезорієнтує і дезорганізує молодь, як розбіжності у виховних рекомендаціях дорослих-вихователів і батьків.

Виховні впливи на дитину повинні бути продуманими,бо від цього залежить, кого виховують.

Мудрі народні прислів'я говорять:" Що посієш, те й пожнеш", " Посієш вчинок - пожнеш звичку, посієш звичку - пожнеш характер, посієш характер - пожнеш долю".

Щоб виховати всебічно і гармонійно розвинену особистість,не обхідно глибоко знати дитину. Усе повинно бути в полі зору батьків - навчання, гра, праця дітей, ігри з ровесниками, їхні стосунки між собою.

Дорослі виховують дітей своїми щоденними справами і вчинками,все, що чують і бачать діти, - і добре, і зле - знаходить відгук в їхніх серцях.

Важливо не тільки любити, а й стверджувати любов у сім'ї.

Сім'я - це той інститут, який забезпечує дитину не обхідним мінімумом спілкування, без якого вона ніколи не змогла стати людиною і особистістю. І разом з тим ніякий інший соціальний інститут не може потенційно нанести стільки шкоди у вихованні дітей, скільки може сім'я.

Стосунки в родині - це ті нитки, зв'язки, які об'єднують людей в єдине ціле.

Ваша особиста поведінка – найвирішальніша річ. Не думайте, що ви виховуєте дитину тільки тоді, коли з нею розмовляєте або повчаєте її, або караєте. Ви виховуєте її в кожен момент вашого життя, навіть тоді, коли вас не має вдома. Дитина відчуває найменшу зміну в тоні,всі заверти вашої думки доходять до неї невидимими шляхами, ви їх не помічаєте. А якщо ви вдома грубі або хвалькуваті, або ви пиячите, ви вже виховуєте своїх дітей погано, і ваша негідна поведінка матиме найсумніші наслідки!

Уявлення про сімейні зв'язки і взаємовідносини, а також більш глибоке розуміння ролей кожного з членів сім'ї дозволяють краще вивчити, зрозуміти і усвідомити причини подружніх конфліктів, які є дзеркалом сімейного клімату.

Кожен член сім'ї впливає на інших і сам піддається впливу інших. Людина в будь якому віці хоче свідомо, щоб її любили й поважали. Людина потребує ласки і уваги.

У сім'ях, де подружжя ставляться одне до одного зневажливо, презирливо, підозріло, принижуючи почуття іншого ( або інших членів родини), з'являється ворожнеча, ненависть,відчуження.

Якщо шлюб і сім'я не дають людині дружби, любові і розуміння, підтримки і поваги, тобто всього того, що виконує психотерапевтичні функції, то одне або обидва з подружжя, а також інші члени сім'ї, відчувають взаємну відчуженість. У цьому випадку сімейно - шлюбне співжиття втрачає сенс, свою особливу значимість і цінність для особистості.

"Передбачай наслідки своїх вчинків"

Деякі люди спочатку думають, а потім роблять, інші навпаки спочатку зроблять, а потім подумають. Сьогодні ми поведемо розмову про те, що краще робити спочатку: думати чи діяти. Проаналізуємо різні вчинки людей та їх наслідки. А ще поглибимо свої знання про юридичну відповідальність за скоєні правопорушення.

Поміркуй, що значить уміти аналізувати свої дії? Вибери правильну відповідь.

- Визначати в них тільки хороші сторони;

- Визначати в них тільки погані сторони;

- Визначати в них погані і хороші сторони.

Недарма кажуть: " Сім раз відмір, один відріж".

Перед тим,як щось робити слід подумати і про наслідки.

Вчинок - це певна дія людини, скерована на когось чи щось.

Наслідок-Це, те що виходить, підсумок після скоєної дії.

Дуже часто дорослі злочинці використовують неповнолітніх у ході скоєння злочину, знаючи, що ті не викличуть підозри. А неповнолітні таким чином стають співучасниками злочину.

З кожним роком зростає злочинність серед дітей. Негативний вплив телебачення, недостатня увага з боку батьків, бажання швидше пізнати доросле самостійне життя - це не повний перелік причин, що штовхають дітей на правопорушення.

Кримінальну відповідальність несуть особи від 16 років, а за особливо важкі злочини - з 14:

- А чи знаєш ти, яку відповідальність за правопорушення несуть неповнолітні?

Відповідальність неповнолітніх:

- адміністративна: публічне вибачення , попередження, догана, передача під нагляд батькам, вчителям;

- кримінальна: штраф, арешт, виправні роботи, позбавлення волі.

Неповнолітніх може бути направлено до спеціальної навчально - виховної установи.

Як ти гадаєш, а хто може визначити : винна людина чи ні?

Звичайно, суд.

Прочитай підручник : " Вчинок і наслідок"

Поміркуй над питаннями:

- Чи думав хлопчик про наслідки свого вчинку?

- Прочитай правила, які він записав у зошит і запам'ятай їх.

- Чи потрібні нам ці правила?

Пам'ятай, що навіть маленька необачність може стати серйозною причиною прикрої ситуації.

Перед тим, як щось робити, подумай про наслідки.

Поміркуй, які з перелічених дій ти можеш назвати правопорушенням, а які провиною?

- Вимагання;

- Крадіжка;

- Прогул уроку;

- Наклеп;

- Порушення правил дорожнього руху;

- Неправдиве повідомлення про небезпеку.

Пам'ятай! Між вчинком і наслідком існує тісний зв'язок. Завжди аналізуй свої вчинки і ти правильно поступиш у будь якій ситуації.

"Психологічна підтримка"

1. Забезпечення захисту прав дітей і підлітків.

2. Вирішення питань соціального захисту дітей.

3. Надання консультацій з проблемних питань, психологічної підтримки у скрутних ситуаціях.

4. Дбати про психічне здоров'я всіх учасників навчального процесу.

5. Навчання учнів, батьків та вчителів прийомам ефективного спілкування, вирішення конфліктних ситуацій та саморегуляції.

6. Здійснення профілактики залежних форм поведінки, та насильства в учнівському колективі.

7. Здійснення психологічного супроводу профільного навчання, сприяння процесу самореалізації старшокласників.

8. Здійснення просвітницької роботи щодо здорового способу життя.

У таких випадках необхідна консультація або допомога практичного психолога: " Якщо в житті дитини відбулася або повинна відбутися одна з наступних подій"

- Переїзд;

- Розлучення батьків;

- Хвороба або втрата близької людини;

- Народження брата або сестри;

- Різка зміна матеріального становища;

- Надходження до школи;

Якщо в житті дитини регулярно відбуваються такі події:

- Сварки в сім'ї;

- Боротьба за дитину між бабусями і дідусями з одного боку та батьками з іншого;

- Тривала відсутність дитячого колективу;

- Хтось із батьків або близький родич схильний до будь - якої залежності ( наприклад, алкоголізм, наркоманії );

- Тривала відсутність одного з батьків або обох батьків;

Якщо дитина:

- Одного разу відчула або постійно піддається насильству;

- Тривало хворіє;

- Був небажаною дитиною;

- Надмірно захоплюється яким-небудь родом діяльності ( телевізор, читання, подовгу один грає);

- Проявляє зайве упрямство;

- Схильна до спалахів люті, плачу, так званих істерик;

- Проявляє ознаки відставання у розвитку;

- Тікає з дому;

- Різко змінює свою поведінку;

- Хронічно перебуває в пригніченому настрої;

- Часто обманює;

Якщо батьки ( або один із них):

- Відчувають незадоволення сімейним життям;

- Часто перебувають у пригніченому настрої;

- Відчувають занепокоєння з приводу поведінки дитини і її успішності;

- Відчувають занепокоєння з приводу розвитку та її емоційного стану;

Робота з обдарованими дітьми:

Типи обдарованості

Рекомендації батькам обдарованих дітей

Попередження жорстокості та правопорушень:

Чому підліток каже неправду

Труднощі підлітків 14-16 років

Як знизити агресію

Якщо у дитини нема друзів

Супровід профільного навчання:

Програма супроводу профільного навчання

Пам’ятка батькам " Як допомогти обрати професію"

Робота з батьками:

Чи припустимо покарання у вихованні дітей?

Сім'я - це простір без насильства

Психологічна просвіта педагогічних працівників:

Емоційний стан вчителів на уроці

Психолого-педагогічний супровід дітей, які мають труднощі у навчанні.

"Зберігаюча поведінка дітей та підлітків з метою попередження убивств, самогубств"

Основним завданням загальної профілактики суїцидальної поведінки є сприяння успішній соціальній адаптації учнів, підвищення групової згуртованості дитячих колективів, створення позитивного психологічного клімату.

На етапі загальної профілактики суїциду здійснили таку роботу:

- вивчили особливості соціально-психологічного статусу і адаптації учнів з метою своєчасної профілактики та ефективного подолання труднощів.

- здійснили психологічний супровід учнів (розв'язання конфліктів, психологічна підтримка, психологічне консультування). При цьому, увага приділяється процесу пристосування п'ятикласників до навчання у школі (проведення з учнями розвивальних занять " Я - п'ятикласник).

- провели просвітницьку роботу спрямовану на формування в учнів позитивного образу Я, ціннісного відношення до життя ("Твоє життя - твій вибір").

- проводимо бесіди на теми: "Емоційні розлади у дітей та підлітків", " Фактори, що впливають на суїцидальну поведінку підлітка", "У сім'ї підліток", "Конфлікти між учнями".

Профілактика суїцидальної поведінки здійснюється стосовно дітей "Групи ризику", які мають проблеми в поведінці. Здійснюється супровід дитини, яка потрапила в складні життєві обставини, де додатковим завданням є профілактика суїцидального ризику.

Надалі будемо здійснювати психолого-педагогічну корекцію суїцидальних тенденцій: розвиток позитивної самооцінки цінності особистості, її соціального статусу в колективі,тренінги особистісного зростання, навчання конструктивних поведінкових реакцій у проблемних ситуаціях, навчання технік керування емоціями, зняття емоційного напруження.

Кiлькiсть переглядiв: 69

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.